Zdravotnícke aktivity

CSS – DOMOV JAVORINA zabezpečuje zdravotnícku starostlivosť. V zariadení pravidelne (týždenne) ordinuje obvodný lekár a aspoň raz mesačne (resp. podľa potreby) psychiater, úzko spolupracujeme s diabetológom, internistom, urológom, gynekológom, neurológom, chirurgom.

CSS – DOMOV JAVORINA poskytuje ošetrovateľskú starostlivosť od 01.02.2023 v zmluvných vzťahoch so zdravotnými poisťovňami VšZP a Dôvera ZP a od 01.03.2023 s UNION ZP.

CSS – DOMOV JAVORINA zabezpečuje dovoz liekov podľa preskripcie lekára z lekárne. Máme zabezpečený dovoz zdravotníckeho materiálu a zdravotníckych pomôcok podľa preskripcie lekára.

Bezplatne poskytujeme v zariadení vždy po konzultácii s lekárom liečbu biolampou, ale aj používanie elektroterapeutického prístroja Rebox i magnetoterapeutického prístroja pod dohľadom zaškoleného zamestnanca.

V prípadoch, že rodinný príslušníci nemôžu (z pracovných, zdravotných dôvodov) asistovať pri sprievode klienta na lekárske vyšetrenia, zabezpečujeme aj opatrovateľský sprievod obyvateľov (klientov) na vyšetrenie k odborným lekárom. Využíva sa dopravná zdravotná služby. Zariadenie poskytuje odborné poradenstvo a prevenciu formou besied a diskusii o zdraví a ochoreniach vo vyššom veku.

Režim v pracovných zmenách zdravotníckeho úseku:

Režim dennej služby v čase od 6:00 do 18:00 h. a v čase nočnej služby od 18:00 do 06:00 h.  s platnosťou a účinnosťou od 01.11.2024.

5:50 – 6:10 odovzdanie a prevzatie služby v sesterni na 1.poschodí (podpisy s čitateľným priezviskom + osobná pečiatka v dennom hlásení - nočná a denná služba), rozdelenie zmeny na personál na prízemí a personál na 1.poschodí – záznam v knihe hlásení, prevzatie „pagera“ na prízemí a „pagera“ na 1.poschodí,

  do 6:15 !!!   odpípnutie končiacej nočnej zmeny v elektronickom dochádzkovom systéme,

6:10 – 7:30       ranná toaleta - ranná hygiena (Opatrovateľské výkony) vrátane manipulácie so znečistenou bielizňou

aplikácia liečiv: inzulíny, lieky na lačno, kvapky, injekcie u klientov s psych. Dg., kontrola a dohľad ošetrovateľského personálu pri užití liekov !!!, záznam denného hlásenia a evidencia ošetrovateľských a opatrovateľských výkonov podľa vybraných činností v Dkurzoch klientov priebežne počas celej služby

7:30 – 9:00          raňajky klientov, hydratácia, kŕmenie,

9:00 – 11:30      kúpanie (vrátane holenia a strihanie nechtov na rukách; ak je to možné i na nohách – ak nie, tak to rieši pravidelní dodávateľská pedikúra),

preväzy a individuálna ošetrovateľská a opatrovateľská starostlivosť o klientov zo strany personálu v pracovnej zmene (polohovanie, hydratácia - pitný režim, záznam denného hlásenia, Dkurzy), plnenie povinností zamestnanca podľa rozdelenia klientov a izieb, komunikácia s klientmi, poriadok v izbe a ďalšie podľa pracovných náplní, záznam denného hlásenia a evidencia ošetrovateľských a opatrovateľských výkonov podľa vybraných činností v Dekurzoch klientov priebežne počas celej služby

10:00 – 10:30      desiata pre klientov, hydratácia, kŕmenie,

11:30 – 12:00      obedná prestávka personál,

12:00 – 12:30     aplikácia: inzulíny, lieky, kvapky (u klientov s psych. Dg. kontrola a dohľad ošetrovateľského personálu pri užití liekov !!!, záznam denného hlásenia a evidencia ošetrovateľských a opatrovateľských výkonov podľa vybraných činností v Dekurzoch klientov),

12:00 – 13:00     obed klientov (V pracovné dni vždy 1 zamestnanec zdravotníckeho úseku obsluhuje klientov v jedálni vrátane podania liekov. Mimo pracovné dni obsluhu rieši kuchár/ka okrem soboty, ak je posilnená služba z.ú.),

13:00 – 14:00  poobedná toaleta (Opatrovateľské výkony) vrátane manipulácie so znečistenou bielizňou

13:25 – 13:35   odovzdanie a prevzatie služby (odovzdanie informácií - ranná a poobedná služba),

14:00 – 16:30 ošetrovateľská a opatrovateľská starostlivosť, individuálna starostlivosť personálu v pracovnej zmene o klientov, polohovanie, hydratácia - pitný režim, záznam denného hlásenia a evidencia ošetrovateľských a opatrovateľských výkonov podľa vybraných činností v Dekurzoch klientov priebežne počas celej služby, plnenie povinností personálu podľa rozdelenia klientov a izieb, komunikácia s klientmi, riešenie poriadku na v izbách klientov ...),

15:00 – 15:30      olovrant klientov,

16:30 – 17:50 večera klientov, záznam denného hlásenia a evidencia ošetrovateľských a opatrovateľských výkonov podľa vybraných činností v Dekurzoch klientov priebežne počas celej služby

Pozn.: Prezliekanie lôžkovín čistou posteľnou bielizňou 1 x týždenne a podľa potreby

Režim nočnej služby v čase od 18:00 do 06:00

17:50 – 18:10  odovzdanie a prevzatie služby v sesterni na 1.poschodí (podpisy s čitateľným priezviskom + pečiatka v dennom hlásení - nočná a denná služba), rozdelenie zmeny na personál na prízemí a personál na 1.poschodí - záznam v knihe hlásení, prevzatie „pagera“ na prízemí a „pagera“ na 1.poschodíí,

  do 18:15 !!!   odpípnutie končiacej dennej zmeny v elektronickom dochádzkovom systéme,

18:10 – 21:30   večerná toaleta (Opatrovateľské výkony) vrátane manipulácie so znečistenou bielizňou, príprava klientov na spánok,

20:00 – 21:00  aplikácia: inzulíny, lieky, kvapky (u klientov s psych. Dg. kontrola a dohľad ošetrovateľského personálu pri užití liekov !!!, záznam nočného hlásenia a evidencia ošetrovateľských a opatrovateľských výkonov podľa vybraných činností v Dekurzoch klientov priebežne počas celej služby,

20:00 – 21:00 druhá večera – diabetici,

21:00 – 22:00 kontrola klientov pred spánkom,

22:00 – 5:50   nočný kľud klientov, kontrola spánku a stavu klientov minimálne (najneskôr) každé 2 hodiny, toaleta   výmena inkopomôcok u klientov podľa potreby s dôrazom na hygienu predovšetkým nadránom (02:00 – 05:50 h.) aj individuálne u klientov inkontinentne predisponovaných, záznam nočného hlásenia a evidencia ošetrovateľských a opatrovateľských výkonov podľa vybraných činností v Dekurzoch klientov priebežne počas celej služby, činnosti nočnej zmeny:

v nočných zmenách v pracovné dni:                

Po           dezinfekcia močových fliaš (denne-týždenne) v dekontaminač.miestnosti

Ut           dezinfekcia a umytie spoloč.chladničiek (1x mes.) sesterňa a kuchynky

St           dezinfekcia pracovných plôch (týždenne)

Št           dezinfekcia zdravotníckych táciek (inzulín a pod.) týždenne

Pozn.:    Viesť evidenciu dezinfekcie v nočných zmenách (zápis, meno, dátum)

Podať informáciu a upovedomenie (v knihe hlásení aj ústne) pre ďalšiu službu o preskripcii ATB alebo iných liekov u konkrétnych klientov.

Chystanie liekov do týždňových liekoviek realizuje vždy sestra určená vedúcou zdrav.úseku resp. vedúca zdrav.úseku.

Informácia a upovedomenie o preskripcii liekov u klientov aktualizuje vedúca zdravotníckeho úseku p. Jana Rayová. (kód D78430875 a D78430249).

Na chystanie liekov do liekoviek je vyčlenená sestra.

Informácia a upovedomenie o preskripcii liekov u klientov aktualizuje vedúca zdravotníckeho úseku.